Τα μυστικά του αδυνατίσματος

Τα μυστικά του αδυνατίσματος


Οι βασικές αρχές για το αδυνάτισμα, αυτές που υιοθετούμε όλοι κάθε χρόνο τέτοια εποχή, είναι λίγο πολύ γνωστές: λιγότερο φαγητό, περισσότερη άσκηση. Όσο, όμως εύκολο και αν ακούγεται, οι εξαντλητικοί ρυθμοί της καθημερινής ζωής το κάνουν να φαντάζει σχεδόν ακατόρθωτο. Διότι, μετά από μια εξαντλητική ημέρα στο γραφείο, κανείς δεν ενθουσιάζεται με την ιδέα της αυστηρής δίαιτας και του δίωρου τρεξίματος στο διάδρομο του γυμναστηρίου. Από την άλλη, βέβαια, η επίγνωση πως το καλοκαίρι πλησιάζει απειλητικά, δεν φεύγει εύκολα από μυαλό- βοηθά και ο καιρός σε αυτό και η πρόβα του περσινού μαγιό δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν κάποιες σημαντικές συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε το στόχο, χωρίς να χρειαστεί να πεινάσετε ή να καταφύγετε σε δραστικές λύσεις, με απογοητευτικά αποτελέσματα.

Πίνετε πολύ νερό

Πολλές φορές μπερδεύουμε τη δίψα με την πείνα, καταλήγοντας να φορτώνουμε τον οργανισμό μας με περιττές θερμίδες, τη στιγμή που αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι ένα ποτήρι κρύο νερό. Αν προτιμάτε, μπορείτε να προσθέσετε μερικές φέτες λεμόνι στην κανάτα του νερού, για έξτραγεύση, ή να πιείτε τσάι με φρούτα χωρίς ζάχαρη. Συνιστώμενη ποσότητα 1 ml νερό ανά θερμίδα την ημέρα.

Σκεφθείτε τι μπορείτε να προσθέσετε στη δίαιτα σας, όχι τι πρέπει να αφαιρέσετε. Βάλτε στόχο να καταναλώνετε τις συνιστώμενες 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσετε τις απαραίτητες για τον οργανισμό σας φυτικές ίνες στην ιδανική ποσότητα, καταπολεμώντας παράλληλα το αίσθημα της πείνας. Μια καλή λύση για να καταναλώνετε περισσότερα λαχανικά είναι να τα αναμιγνύετε με το φαγητό, όπως για παράδειγμα, στο ριζότο, τις σούπες, το πιλάφι κ.α.

Μικρά γεύματα

Η απώλεια βάρους επιτυγχάνεται με την κατανάλωση λιγότερων θερμίδων από αυτές που καίμε. Όταν όμως, πεινάμε συνεχώς, αυτί είναι κάθε άλλα παρά εύκολο. Οι έρευνες δείχνουν πως τα άτομα που τρώνε 4-5 γεύματα την ημέρα ελέγχουν πολύ ευκολότερα την όρεξηκαι το βάρος τους. Εφαρμόστε κι εσείς την ίδια μέθοδο, διαιρώντας τις θερμίδες που πρέπει να καταναλώνετεκατά τη διάρκεια της ημέρας σε πολλές μικρές μερίδες, από τις οποίες θα απολαύσετε όσο το δυνατόν περισσότερες πριν από το μεσημέρι, με το βραδινό φαγητό να είναι η τελευταία φορά που τρώτε μέσα στην ημέρα.

Τα έτοιμα σνακ και τα φαγητά που ετοιμάζονται γρήγορα σας λύνουν τα χέρια και σας οδηγούν ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία. Θα σας αποτρέψουν από το να καταφύγετε σε κάποιο φαστουτάδικο ή να παραγγείλετε πίτσα, αφού θα μπορείτε μέσα σε 5-10 λεπτά να ετοιμάσετε ένα υγιεινό γεύμα μόνοι σας. Τέτοια φαγητά είναι φρούτα, λαχανικά, γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, αραβικές πίτες ή ψωμί ολικής αλέσεως, βραστή γαλοπούλα για τοστ, τυρί με χαμηλά λιπαρά, μαύρο ρύζι ή μακαρόνια ταχέως βρασμού.

Προσθέστε καρυκεύματα ή καυτερά μπαχαρικά στο φαγητό σας, που θα ενισχύσουν την γεύση τους και θα σας κάνουν να νοιώθετε πιο χορτάτοι. Τα φαγητά που έχουν ενισχυμένη νοστιμιά από καρυκεύματα θα διεγείρουν τα γευστικά σας ερεθίσματα και θα δημιουργήσουν το αίσθημα της ικανοποίησης, χωρίς να έχετε φάει πολύ λένεοι ειδικοί. Όταν θέλετε κάτι γλυκό, προτιμείστε μία καραμέλα με καυτερή γεύση κανέλας ή τζίντζερ. Θα σας παρέχει για λίγη ώρα την γλυκιά γεύση που χρειάζεστε με λίγες μόνο θερμίδες.

Η πλέον επικίνδυνη ώρα για τις παρασπονδίες της δίαιτας είναι μετά το τελευταίο γεύμα της ημέρας όταν ξαπλώνουμε μπροστά στην τηλεόραση αγκαλιά με μία σακούλα πατατάκια ή ένα κουτί μπισκότα και τρώμε από συνήθεια χωρίς πραγματικά να πεινάμε. Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στον πειρασμό μίας μικρής αμαρτίας μετά από μία κουραστική μέρα. Εφοδιαστείτε με υγιεινά σνακ, όπως τα χαμηλά σε θερμίδες μπαρ δημητριακών ή παγωτά χωρίς ζάχαρη και λιπαρά, γιαούρτι με φρούτα χαμηλό σε λιπαρά και επιτρέψτε στον εαυτό σας μέχρι ένα την ημέρα.Όταν τα συνηθίσετε δοκιμάστε να μειώσετε και άλλο το θερμιδικό φορτίο.

Φρούτα εποχής

Αν δεν σας αρέσουν κάποια φρούτα ή λαχανικά, οφείλετε ενδεχομένως στο γεγονός ότι τα φαγητά όταν ήταν εκτός εποχής, οπότε ήταν σχεδόν άγευστα ή άοσμα. Αντίθετα τα φρούτα και τα λαχανικά της κάθε εποχής είναι πολύ πιο εύγεστα και είναι απίθανων να σας απογοητεύσουν. Για παράδειγμα οι φράουλες που είναι από την φύση τους γλυκές, πασπαλισμένες με λίγο κονιάκ ή γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και φρέσκα φρούτα αποτελούν εξαίσια επιδόρπια, που μπείτε να απολαύσετε χωρίς ενοχές.

Έξαλλου αντικαταστήστε τις τηγανιτές πατάτες που συνοδεύουν τα γεύματα με ψητά λαχανικά. Τρώγοντας λιγότερες τηγανιτέ πατάτες, μακαρόνια ή ψωμί και περισσότερα λαχανικά μπορείτε μέσα σε λίγο καιρό να χάσετε βάρος.

Όταν τρώτε έξω

Όταν τρώτε έξω μπορείτε να παραγγείλετε μία ατομική πίτα ή ένα μικρό σάντουιτς. Με αυτόν τον τρόπο διατηρείται τις θερμίδες σε χαμηλά επίπεδα και τις ποσότητες που καταναλώνετε ελεγχόμενες. Ένα άλλο κόλπο είναι να χρησιμοποιείτε μικρότερο πιάτο. Αυτό βοηθά τις μερίδες να φαίνονται μεγαλύτερες και αν κοιτώντας τις το μυαλό σας χορταίνει το πιθανότερο είναι ότι θα χορτάσει και το στομάχι σας.


Δρ.Χριστιάνα Φιλίππου Χαριδήμου MS., RDN - Κλινική Διαιτολόγος & Αθλητική Διατροφολόγος

Email: evelina@cytanet.com.cy - Τηλ:22669773